20 Haziran 2010 Pazar

KÖTÜLÜK YAPAN İYİLİK BULMAZ

Çok eski zamanlarda ülkeleri krallar yönetirmiş. O zamanlarda, yaşlı mı yaşlı bir nine yaşarmış. Kralın kötü olduğunu bildiğinden krallığa adım bile atmazmış. Öyle iyilik severmiş ki! Ona kötülük yapanları bile severmiş. Yaşlı nine pazara giderken, kral, biri atına dokundu diye onu 80 yıl cezalandırmış. Nine kralla konuşmaya karar vermiş:

-Sayın kralım böyle yapmayın lütfen adamcağız bir tek atınızı sevdi. Kötülük yapan iyilik bulmaz kralım.

Kral:

-Yaşlı nine, akılsız nine, ne dediğini bilmiyorsun sen! Bu küstahlıkla nasıl karşıma çıkarsın sen? Bu sefer seni affediyorum ama bir daha affetmem ona göre!

Sonunda halkın istediği olmuş. Yeni çok ama çok iyi kalpli bir kral gelmiş.

Eski kral yine nineyi görmüş:

-Sen haklıydın nineciğim. Ben ne yaptığımın her halde farkında değildim, kötülük yapan iyilik bulmaz…

2 yorum:

  1. Utkan Yıldırım23 Haziran 2010 06:21

    Bigecim hikayelerin de senin gibi çok sevimli. Sen de hikayen de belirttiğin gibi iyilik yapmaya devam et, yazılarına devam ederek iyiliklerini sürdür.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim Utkan.2 gündür siteme bakamadım.ateşlendim de.37.6lara falan çıktı.
    ama bügün 3-4 tane yazıcam.En yakın zamanda bize gelmeni bekliyorum.
    BİGİŞ

    YanıtlaSil